Monthly Archives: januari 2013

Snelle of Langzame Herhalingen Wat Is Het Meest Effectief?

hypertofie

De snelheid waarmee men fitness oefeningen uitvoert speelt een belangrijke rol in het effect van de training. Afhankelijk van de bewegingssnelheid worden er verschillende spiervezels aangesproken en passen zich aan aan deze snelheid indien mogelijk. De meeste mensen die meer spiermassa willen, gebruiken vaak langzame bewegingen zodat spieren sterker vermoeid worden en de tijd dat de spieren onder spanning staan langer is. Om te zien of langzame bewegingen inderdaad effectiever zijn dan snelle bewegingen, startten onderzoekers uit Brazilië de volgende studie.

Wat is Effectiever? BOSU, T-Bow of Trainen op een Stabiele Ondergrond

Fitness oefeningen uitvoeren op een instabiele ondergrond is erg populair geworden in de afgelopen jaren. De Swiss Ball, Bosu Balance Trainer of de T-Bow zouden spieractiviteit in stabiliserende spiergroepen vergroten. Om deze reden wordt geclaimd dat trainen op een instabiele ondergrond effectiever is in het vergroten van spierkracht, dan het uitvoeren van dezelfde oefeningen op een vaste ondergrond. Wetenschappers van de Universiteit van Valencia in Spanje wilden deze theorie onderzoeken en vergeleken trainingseffecten op verschillende instabiele trainingshulpmiddelen met oefeningen op de vloer.

Krachttraining: Hoeveel Series Moeten Beginners Maken?

hypertofie

Veel mannen gaan naar het fitnesscentrum om hun spieren te laten groeien. Daarom is er veel interesse in welke factoren van belang zijn om dit doel te bereiken. Een van deze factoren is hoeveel series er per oefening wordt uitgevoerd. Algemene richtlijnen geven aan dat gevorderden het beste 3 series per oefening kunnen uitvoeren terwijl slechts 1 serie voor beginners wordt aangeraden. Wetenschappers uit Japan vonden dit verschil in aanbeveling moeilijk te onderbouwen en zagen tekortkomingen in de voorgaande onderzoeken, wat leidde tot een zeer innovatieve studie.

Afvallen: Wat werkt wel en wat werkt niet?

Succesvol en Effectief afvallen? 

Klik hier voor de

E-Books van Fitness Science!

Afvallen: Wat Werkt Wel en Wat Werkt Niet?

Afvallen staat al jaren op nummer 1 in het lijstje met veelvoorkomende goede voornemens. Ook vlak voor de zomer willen veel mensen weer een poging wagen af te vallen om goed voor de dag te komen op het strand. Men probeert van alles uit, van verschillende diëten, trainingsschema’s, vetverbranders tot saunabanden en trilplaten. Om duidelijkheid te scheppen over wat werkt en wat niet werkt of niet gezond is volgt hier een overzicht en een video met bijbehorende uitleg.

Afvallen? Dan The Figure Challenge

Met het nieuwe jaar komen voor veel mensen goede voornemens om af te vallen en lopen de fitnesscentra vol met nieuwe leden. Velen slagen er helaas niet in hun doelen te bereiken, vanwege een gebrek aan resultaat, geen of slechte begeleiding of omdat ze te weinig tijd hebben. Om mensen te helpen bij het afvallen heeft Fitness Science een gericht programma ontwikkeld. The Figure Challenge. Het programma gebruikt de laatste en meest effectieve trainingstechnieken om maximale resultaten te behalen in kortere tijd. Hierdoor valt men niet alleen af, maar krijgt men ook een mooier figuur.

Geïnteresseerd? Kijk op de website van The Figure Challenge www.figurechallenge.nl