Monthly Archives: november 2013

Effect van Crossfit op Conditie, Vetpercentage en Spiermassa

Crossfit is een zeer populaire vorm van fitness training waarin getraind wordt om alle aspecten van fitness te verbeteren. Crossfit bestaat uit steeds afwisselende krachtoefeningen zoals oefeningen uit het Olympisch gewichtheffen, oefeningen met het eigen lichaamsgewicht en kettlebell training. Dit wordt gecombineerd met verschillende vormen van conditietraining. Omdat Crossfit nog vrij jong is, is er nog zeer weinig onderzoek naar verricht. Bewegingswetenschappers van de Ohio State University in de V.S. voerden daarom een onderzoek uit naar de effecten van Crossfit op het uithoudingsvermogen, vetpercentage en spiermassa. 

E-Books voor Afvallen en Stofwisseling Verbeteren

Fitness Science Afslank Programma voor Dames

Succesvol afvallen is geen kwestie van een tijdelijk dieet of trainingsprogramma. Het vergt een verandering van leefstijl. Maar hoe pak je dat het beste aan? Waar moet je op letten? Het Afslank Programma voor Dames van Fitness Science bevat alle informatie die je nodig hebt om succesvol af te vallen en is speciaal afgestemd op vrouwen.

Wat staat er in?

-Meer dan 100 pagina’s met o.a. informatie over de invloed van voeding, training, beweging, slaap en stress bij het afvallen.

-Het effectief toepassen van deze informatie in jouw leefstijl.

-Een duidelijk en gemakkelijk stappenplan. Hierin staat voor vier weken uitgelegd op welk gebied en hoe je jouw leefstijl kunt aanpassen.

-Een werkboek om je iedere dag te helpen bij het afvallen.

-Een uitgebreid trainingsprogramma gericht op zo effectief mogelijk op een gezonde manier vet kwijt te raken.

Download hier een gratis inkijkexemplaar of klik hier voor meer informatie

                              Prijs: €7,95             Bestel het E-Book hier!

Fitness Science Stofwisseling Booster Programma

Geen tijd om te trainen of toch net dat laatste beetje afvallen? Ook met korte intensieve trainingen kan men de stofwisseling stimuleren en daardoor afvallen. Dit E-Book staat vol met oefeningen en trainingen om de stofwisseling te verbeteren, het afvallen makkelijker te maken en kracht en conditie te verbeteren. Bovendien kunnen de trainingen vrijwel overal gedaan worden en is een abonnement op de sportschool niet noodzakelijk.

Wat staat er in?

-Meer dan 140 pagina’s met oefeningen, trainingen en informatie over het versnellen van de stofwisseling.

-60 verschillende oefeningen waarbij gebruik wordt gemaakt van het eigen lichaamsgewicht, kettlebell, halter of Sandbag voor steeds afwisselende trainingen.

-70 verschillende trainingen voor beginners, gevorderden en experts zodat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan trainen.

Klik hier voor meer informatie en een demonstratie

Prijs: €3,95         Bestel het E-Book hier! 

Fitness Science

Info@fitness-science.nl

KVK: 53790839

BTW nr: NL192123749B01

De Boog 75

1741 MK Schagen

Rust bij Krachttraining: Verschillen Tussen Twee Rustprotocollen

De effecten van krachttraining hangen af van meerdere factoren zoals trainingsintensiteit, trainingsvolume, het type oefening en de hoeveelheid rust tussen de series. Hoewel veel onderzoek is uitgevoerd naar de effecten van intensiteit en volume, is er veel minder bekend over de effecten van verschillende rustprotocollen. Wetenschappers van verschillende universiteiten uit Texas hebben in samenwerking met het Amerikaanse leger en Korps Mariniers een onderzoek opgezet naar een rustprotocol dat in een regulier spiergroei trainingsschema wordt gebruikt en dit vergeleken met  een Intraset Rest protocol.

Ruststofwisseling

De stofwisseling van het lichaam levert de noodzakelijke energie om het lichaam te bewegen. Daarnaast heeft het lichaam energie nodig in rust, wat bekend staat als de ruststofwisseling of rustmetabolisme. Dit wordt veroorzaakt doordat het lichaam constant aan het werk is om het inwendige milieu in stand te houden, wat ook bekend staat onder homeostase.