Monthly Archives: maart 2014

De beste borstspier oefeningen: Welke zijn het effectiefst?

BankdrukkenDe pectoralis major ofwel grote borstspier is een belangrijke spier met verschillende functies. Het is de spiergroep die de borst vorm geeft en omdat het een grote spier is verbruikt deze veel energie dus is het belangrijk ook deze te trainen wanneer men wil afvallen. De pectoralis major is betrokken bij alle bewegingen waarbij de bovenarm voorlangs naar binnen wordt gebracht (adductie en horizontale adductie) en bij het voorwaarts naar boven heffen van de bovenarm (anteflexie).

Er zijn veel verschillende oefeningen om de pectoralis major te trainen. Maar welke is het effectiefst? Bovendien is het omdat de borstpier meerdere functies heeft, vooral voor degenen die hypertrofie of spiergroei van de borst nastreven, belangrijk dat alle onderdelen van de pectoralis major goed worden getraind. In dit artikel wordt besproken welke oefeningen de verschillende delen van de pectoralis major het beste trainen. Daarnaast wordt gekeken welke oefeningen de spieren die tijdens de beweging assisteren (synergisten) het meest activeren.

Stofwisseling Booster Programma

Fitness Science Stofwisseling Booster

Stofwisseling Booster Programma

In het Stofwisseling Booster Programma staan meer circuittrainingen.

Geen tijd om te trainen of al goed bezig met afslanken maar toch net dat laatste beetje vet kwijtraken maar het wil niet echt lukken? Onderzoek heeft uitgewezen dat veel mensen moeite hebben met vet verbranden vanwege een slechte conditie en stofwisseling. Echter wanneer men regelmatig kortdurende zware trainingen uitvoert en daarmee de conditie weer verbetert zal men makkelijker afvallen en vet verbranden. Dit E-Book staat vol met oefeningen en trainingen om de stofwisseling te verbeteren en daardoor het afvallen makkelijker te maken. Als bijkomend voordeel nemen kracht en uithoudingsvermogen ook toe. Bovendien kunnen de trainingen ook thuis gedaan worden, kosten ze niet veel tijd en is een abonnement op de sportschool niet noodzakelijk.

Klik hier om het Stofwisseling Booster E-Book te bestellen!

Demonstratie Kettlebell Training voor Gevorderden

Wat staat er in?

-Meer dan 140 pagina’s met oefeningen, trainingen en informatie over het versnellen van de stofwisseling.

-60 verschillende oefeningen waarbij gebruik wordt gemaakt van het eigen lichaamsgewicht, kettlebell, halter of Sandbag voor steeds afwisselende trainingen.

-70 verschillende trainingen voor beginners, gevorderden en experts zodat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan trainen.

Klik hier om het Stofwisseling Booster E-Book te bestellen!

Prijs: €3,95 

 

 

Fitness Science

Info@fitness-science.nl This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

KVK: 53790839

BTW nr: NL192123749B01

De Boog 75

1741 MK Schagen

Afslank Programma Voor Dames

Fitness Science Afslank Programma voor Dames

Diëten is nooit een goede oplossing om af te vallen. Op korte termijn val je misschien wat af, maar zodra het dieet stopt kom je net zo hard weer aan. Bovendien kan een dieet ervoor zorgen dat je spiermassa kwijtraakt waardoor je nog makkelijker aankomt.  Heb jij al vaak geprobeerd af te vallen door te diëten of langdurig te trainen in een fitnesscentrum zonder succes? Kwam je weer snel aan nadat je was afgevallen? Dan is het Fitness Science Afslank Programma voor Dames wat voor jou!

Succesvol afvallen is dus geen kwestie van een tijdelijk dieet of trainingsprogramma. Het vergt een verandering van leefstijl op meerdere gebieden. Maar hoe pak je dat het beste aan? Waar moet je op letten? Het Afslank Programma voor Dames van Fitness Science bevat alle informatie die je nodig hebt om succesvol en blijvend af te vallen en is speciaal afgestemd op vrouwen.

Dit Afslank Programma voor Dames zorgt ervoor dat je weet wat je moet doen om succesvol af te vallen en vet te verbranden. Het leert je veelgemaakte fouten voorkomen en je daardoor op een zo snel en veilig mogelijke manier te laten afvallen. 

Wat staat er in?

-Meer dan 100 pagina’s met duidelijke informatie over onder andere gezonde voeding, training, beweging, slaap en stress. Alle informatie is gericht om jou te helpen op een gezonde manier af te vallen.

-Hoe deze informatie effectief toegepast moet worden om jouw leefstijl te veranderen en blijvend resultaat te halen.

-Een duidelijk en gemakkelijk stappenplan. Hierin staat voor vier weken uitgelegd op hoe je jouw leefstijl op elk gebied kunt aanpassen.

-Een werkboek om je iedere dag stap voor stap te helpen bij het afvallen.

-Een uitgebreid trainingsprogramma gericht op zo effectief mogelijk op een gezonde manier vet kwijt te raken en uiteraard opgesteld volgens de laatste wetenschappelijke inzichten.

-Alles wat je moet weten om blijvend en gezond vet te verliezen!

Waar wacht je nog op? Bestel het E-Book hier!

Prijs: €7,95

 

Fitness Science

Info@fitness-science.nl

KVK: 53790839

BTW nr: NL192123749B01

De Boog 75

1741MK Schagen

Vet verbranden met Tabata training

Vrouw rent in de zonVet verbranden met Tabata training

Wat is Tabata training?

Tabata training is een vorm van zeer intensieve interval training die onderzocht is door de Japanse wetenschapper Professor Izumi Tabata. De eerste onderzoeken waren vooral gericht op het verbeteren van sportprestaties bij atleten met kortdurende interval trainingen op een hometrainer. De trainingen bestonden uit acht sprints op een hometrainer van 20 seconden op zeer hoge intensiteit, afgewisseld met 10 seconden rust. Na afloop van de trainingsperiode nam de conditie (maximale zuurstofopname) bij de proefpersonen sterker toe als gevolg van de Tabata interval training dan 60 minuten reguliere conditietraining ondanks de veel kortere trainingstijd.1 Sindsdien is het Tabata training protocol zeer populair geworden en wordt het steeds meer toegepast als trainingsmethode om (top)sporters fitter te krijgen en mensen die willen afvallen slanker te maken.

Mitochondrium

MitochondriaEen mitochondrium is een cel organel (cel onderdeel) dat een belangrijke rol speelt in de stofwisseling. In het mitochondrium (mv: mitochondria) wordt energie in de vorm van ATP aangemaakt met behulp van verschillende aerobe processen, namelijk de citroenzuurcyclus en de oxidatieve fosforylering. Het mitochondrium is de plek waar na bewerking vetten en koolhydraten geheel worden verbrand om energie voor het lichaam te genereren. Lactaat is een van de ‘afvalproducten’ dat verder in de mitochondria wordt gebruikt om ATP aan te maken.

Wat is de invloed van alcohol op het trainingsresultaat?

De invloed van bier op het trainingseffectWat is de invloed van alcohol op het trainingsresultaat?

Hoewel veel mensen regelmatig hard trainen in het fitnesscentrum om af te vallen, vet te verbranden of spiermassa op te bouwen, daarnaast vaak diëten of zelfs supplementen gebruiken laten velen het glas bier of wijn niet staan. Het is welbekend dat alcohol een groot negatief effect heeft op de spiercoördinatie en het reactievermogen, wat onder andere duidelijk naar voren komt bij het autorijden. Maar welke effecten heeft regelmatige consumptie van alcohol op het trainingsresultaat?

Afvallen met Bootcamp Training: De Effecten van 8 Weken Bootcamp Training

Vrouw die eenhandig opdruktBootcamp training is een vorm van outdoor fitness training die de laatste jaren steeds populairder is geworden. De training is gebaseerd op de introductietraining van het (Amerikaanse) leger en heeft ook daar zijn naam aan ontleent. De training is een combinatie van krachtoefeningen met het eigen lichaamsgewicht, oefeningen waarbij gebruik wordt gemaakt van de omgeving en conditietraining. Naast reguliere groepslessen waar iedereen aan kan meedoen, heeft The Bootcamp Club ook speciale programma’s. Het 8 Weeks 2 Fabulous programma is speciaal voor dames en is gericht op afvallen en een gezonde leefstijl. The Bootcamp Club Noord Holland Noord vroeg ons bij Fitness Science om de effecten van dit programma te onderzoeken.

Tabata training voor voetballers

Tabata training voor voetballersEen goede conditie is erg belangrijk voor voetballers en er wordt dan ook veel tijd aan besteed om deze te verbeteren tijdens de training. Er zijn echter verschillende methodes om de conditie te verbeteren. Natuurlijk kan men ervoor kiezen om lange stukken te gaan hardlopen, maar dit kost veel tijd en uit onderzoek blijkt dat interval trainingen veel minder tijd kosten voor hetzelfde of een beter resultaat. Bovendien kunnen interval trainingen bijkomende trainingseffecten hebben die goed van pas komen bij het voetballen. Een van de bekendste en effectiefste interval trainingsmethodes is die van Tabata. Lees verder voor Tabata training voor voetballers