Kleine stapjes maken – Gezond en Slank dag 8

We zijn nu een week bezig en daarom is het tijd om even een stap terug te nemen en te kijken wat je hebt gedaan.  De grote fout die veel mensen maken bij een verandering van leefstijl is dat ze een grote verandering met veel resultaat willen en zodra er een tegenvaller komt dit zo demotiverend is dat ze alles maar overboord gooien.

 

 

Vandaag wil ik het met jullie hebben over het maken van stappen naar je doel. Misschien wil je 10kg afvallen. Of misschien wil je 10cm van je buikomvang af. Of heb je een ander groot doel. Om dit te bereiken is veel inzet nodig en gebeurt niet binnen 1 of 2 weken. Je hele leefstijl omgooien en dan dit resultaat verwachten kost ten eerste enorm veel moeite en is daarna erg teleurstellend als er geen resultaat is.

Een einddoel hebben is natuurlijk hartstikke goed, maar probeer je meer te concentreren op de weg er naar toe. Zorg dat je begint met trainen en zorg dat het leuk is en dat je het kan volhouden om 2 keer per week te doen. Ga niet meteen je hele voeding omgooien naar 6 keer per dag salades eten met eiwitshakes. Nee begin eerst eens met het stoppen met onnodige tussendoortjes of wat gezondere keuzes in broodbeleg.

De sleutel tot succesvol je doelen halen is niet door tot frustrerens toe het doel na te streven en alles aan de kant te zetten. Nee regelmatig kleine stapjes nemen die je kan blijven volhouden. En vele kleine stapjes zetten leiden er uiteindelijk toe dat je je doel haalt.

Veel succes iedereen met het zetten van kleine stapjes en tot morgen!

Zie ook:

-Geen tijd om te trainen wat dan? – Gezond en Slank dag 5

-Wat is gezonde voeding? – Gezond en Slank dag 6

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *