Video column: De meest gemaakte fout met conditietraining

Ik roep bij dezen een nieuw stuk van mijn website in het leven waar ik mijn visie en mening geef over fitness, training, voeding en gezondheid. U bent gewaarschuwd voor een ongezouten mening en enig sarcasme. Deze keer een video column over de meest gemaakte fout met conditietraining. Iets wat ik erg vaak zie voorkomen als ik mijn trainingen geef en wat niet alleen frustrerend kan zijn voor degene die de fout maakt, maar ook voor andere mensen die (wel) willen trainen. Het ‘niet trainen’ op de conditie apparaten zoals de loopband of crosstrainer, maar een beetje sjokken en socializen.

 

Vrijwel allemaal komen we met een bepaald doel naar de sportschool en voor velen is dit afvallen, vet verbranden en/of het verbeteren van de conditie. Als je ervoor kiest om conditietraining te doen om een of meerdere van deze doelen te behalen, is het handig om ook echt te gaan trainen zodat er wat gebeurt met je lichaam. Helaas zijn er velen die gaan wandelen op een loopband, zelfs terwijl het buiten prachtig weer is. En uiteraard doen ze dit erg lang, het liefst meer dan 20 minuten, want dan begint de vetverbranding toch?

Helaas werkt het niet zo. Lopen en rustig fietsen is prachtig, maar doe dat lekker buiten en geniet ondertussen van de omgeving of ga kletsen met een goede vriend of vriendin. Tenzij je heel veel loopt zal je niet veel afvallen en sowieso niet veel fitter worden. Op een conditietraining machine kan je veel beter hard trainen, bij voorkeur interval training. Hierdoor past je lichaam zich wel aan, zal je fitter worden, vet verbranden afvallen en komen al je dromen uit. Of tenminste een gedeelte daarvan. Bovendien kan dit al in 10 tot 15 minuten per training, dus hebben andere mensen ook nog een kans om goed te trainen.

Kortom stop met het verspillen van je eigen en andermans tijd en ga hard werken. Het zou zo maar kunnen dat je wel resultaat haalt.

Oh en als je wilt weten hoe het wel moet en de uitleg in bovenstaande video te snel ging, staan onder deze column een aantal artikelen over conditietraining die je wel goed op weg helpen. Succes en enjoy!

-Interval Training: Wat zijn de Voordelen en Hoe Pas Ik Het Toe?

-Vet Verbranden Met Tabata Training

-Cardiotraining voor Afvallen en Vetverlies

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *