Wat is TRX-Training en waar kan ik het voor gebruiken?

TRX TrainingWat is TRX-Training en waar kan ik het voor gebruiken?

TRX suspension training is een nieuwe trainingsvorm waarbij gebruik wordt gemaakt van een band met twee handvatten. Doordat de TRX suspension trainer wordt opgehangen, kan men vele verschillende fitnessoefeningen uitvoeren waarbij (een deel van) het lichaamsgewicht als weerstand wordt gebruikt.

In tegenstelling tot veel reguliere fitnessapparaten waarbij de bewegingsvrijheid wordt beperkt, vergt een soortgelijke oefening op de TRX suspension trainer een betere techniek en meer stabilisatie om de oefening goed uit te voeren. Dit heeft als voordeel dat spieren sterker geactiveerd worden en er daarbij meer spieren worden geactiveerd om het lichaam tijdens de beweging te stabiliseren.

Ook de Core (het centrum van het lichaam, waaronder de buik- en onderrugspieren) wordt zeer goed getraind daardoor en men zal over het hele lichaam sterker worden, in plaats van slechts één spier, doordat zwakke plekken effectief worden getraind. Daarnaast zal het energieverbruik in rust na de training toenemen juist doordat er veel spieren tegelijkertijd worden getraind.

TRX Suspension training is dus een effectieve manier om sterker te worden, de Core spieren te trainen, een betere controle over het lichaam te krijgen en de stofwisseling in een korte intensieve training te verhogen.

Zie ook:

Wat zijn de voordelen van het trainen met machines en wat zijn de voordelen van trainen met vrije gewichten?

Het nut van Core Stability Training op instabiliteitstrainers

Bosu Core Training

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *