Monthly Archives: december 2013

Interval Training: Effecten op Conditie en Hartmassa

Interval training wordt steeds vaker toegepast om de conditie te verbeteren als om af te vallen. Onderzoek heeft aangetoond dat het daarin vaak effectiever is dan conditietraining op matige intensiteit. Maar interval training is op verschillende manieren uit te voeren. Onderzoekers van onder andere het Japan Aerospace Exploration Agency en de universiteiten van Tsukuba en Kyoto voerden een onderzoek uit waarbij de effecten van twee verschillende interval trainingen werden vergeleken met conditietraining op matige intensiteit.

Please follow and like us:
0

1000 Kettlebell Swings per dag: Case Study

Kettlebell training wordt steeds meer gebruikt om af te vallen en vet te verbranden. Maar wat gebeurt er als je 1000 kettlebell swings per dag maakt? Roderick Voordouw van Fitness-Science nam de kettlebell ter hand en startte met zwaaien. Lees hier de resultaten en bevindingen.

 

Please follow and like us:
0

Cardiotraining voor afvallen en vetverlies

Cardio- of conditietraining is van oudsher een van de meest gebruikte methodes om af te vallen en vet te verliezen. Cardiotraining kan op vele verschillende manieren gedaan worden en is een erg effectief onderdeel van trainingen gericht op afvallen. Hiervoor zijn verschillende redenen:

Please follow and like us:
0
RSS
Facebook
Facebook
Google+
https://www.fitness-science.nl/2013/12">
Twitter
YouTube195
Instagram0