Monthly Archives: september 2022

Buikspieroefeningen zorgen niet voor een six pack

-Buikspieroefeningen zorgen wel degelijk voor wat spiergroei van de buikspieren.

-Buikspieroefeningen verbruiken erg weinig energie.

-Buikspieroefeningen laten oppervlakkig buikvet niet verdwijnen.

-Voeding heeft een veel groter effect op de vetvoorraad en dus of je buikspieren zichtbaar worden.

-Prima om te doen als toevoeging maar leg er niet de nadruk op.

In het streven naar een perfect lichaam met een six pack worden er nog steeds vele buikspieroefeningen gedaan. Hoewel het doen van deze oefeningen zeker kan bijdragen aan wat spiergroei van de buikspieroefeningen is de kans dat je daardoor je six pack laat verschijnen minimaal. Ten eerste moet je vet kwijt raken, toevallig ook nog onderhuids op je buik, wat je niet kan sturen. Hoewel training daarbij kan helpen is minder eten daarbij veel effectiever. Daarbij verbruiken buikspieroefeningen ook relatief weinig energie dus schiet het qua afvallen en vet verbranden niet zo op. Kortom, afvallen door minder te eten ondersteunt door goede oefeningen zetten meer zoden aan de dijk.

Demonisering van voeding

Demonisering van voeding

Het komt bijna wekelijks wel ergens in de media. Eet geen want het maakt je dik en/of ziek. Hoewel dit meestal gebaseerd is op een onderzoek wat dan recent is uitgekomen wordt de uitkomst van dit onderzoek nogal overdreven of extreem versimpeld zodat het artikel meer aandacht krijgt of makkelijker te lezen is. Nuance is moeilijk natuurlijk. Echter geldt voor bijna alles wat je kan eten of drinken dat je er prima een bepaalde hoeveelheid van kan binnenkrijgen, zonder dat je te dik wordt of ongezond wordt.

Het oude cliché, overal waar te voor staat is niet goed voor je blijft waar. Suiker is niet per sé slecht, je krijgt er alleen snel te veel van binnen omdat het overal aan wordt toegevoegd. Koolhydraten (en soms suikers ook) kunnen enorm nuttig zijn om je snel de energie te geven om hard te trainen. Vetten zijn ook nodig voor je hormoonhuishouding. Fruit bevat vitaminen en vezels en mensen die regelmatig fruit eten zijn gemiddeld zelfs slanker dan degenen die dat niet doen. Vlees is juist een enorm goede bron van complete eiwitten en vitaminen en mineralen die juist niet in groenten of fruit zitten.

Hoeveel je van alles moet eten en drinken is een veel betere vraag die je kan stellen en het antwoord daarop is individueel en daardoor lastiger te geven.

RSS
Follow by Email
YouTube
YouTube
Instagram