High Intensity Korte Vakantietraining

Vaak schiet trainen er tijdens de vakantieperiode er bij in. Een gebrek aan faciliteiten en vaak geen zin om uren te trainen zijn vaak de oorzaak. Met onderstaand programma kan men door de hoge intensiteit er tijdens de vakantie voor zorgen dat de conditie niet te sterk terug valt en dat de ruststofwisseling hoog blijft. Ook kan het meerdere keren per dag gedaan worden, wat kan helpen bij het afvallen.

 

Intensiteit: Hoog

Tijdsduur: 4-6min

Benodigdheden:

-handdoek om oefeningen op te doen

-goede hardloopschoenen

 

Voorbereiding:

Zoek een rustige plek op waar je de ruimte hebt om 100m hard te lopen, bij voorkeur een grasveld en een handdoek neer te leggen om oefeningen te doen. Voor een intensievere training hoeft de locatie niet vlak te zijn, maar mag er ook tegen een heuvel op gelopen worden, of bijvoorbeeld in het zand. Zorg dat je een punt hebt uitgekozen dat ongeveer 100m van de handdoek ligt en loop 1-2 rondjes op lage snelheid op en neer voor de warming up.

 

Training:

Start na de warming up met het volgende programma:

-Jog of sprint 1x op en neer naar het vooraf bepaalde punt vanaf de handdoek (ongeveer 200m)

-10-20x opdrukken

-Jog of sprint 1x op en neer

-20 seconden Plank

-Jog of sprint 1x op en neer

-20 seconden schuine plank voor beide kanten

-Jog of sprint 1x op en neer

-10-20x lying back extension

-Jog of sprint 1x op en neer

-Cooldown: door 1-2 min rustig uit te lopen tot je weer kan praten zonder onderbreking en niet meer hoeft te hijgen

 

Opmerkingen:

Wanneer alleen joggen niet intensief genoeg is, kan je er voor kiezen om harder te rennen of een locatie te kiezen waarbij je tegen een heuvel op of door het zand moet rennen.

Please follow and like us:
0

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RSS
Facebook
Facebook
Google+
https://www.fitness-science.nl/training/high-intensity-korte-vakantietraining">
Twitter
YouTube195
Instagram0